torsdag 30 september 2010

Ny kompis

Träffade en fascinerande farbror idag på mitt nya gym. Han började med att försöka övertala mig att gå in i damernas omklädningsrum. När jag avböjde inbjudan sa han;

Varför inte? finns väl inget där inne du inte sett förut?
Sant, svarade jag o fnissade självbelåtet tills jag kom på hur bekräftad jag kände mig av en sådan pinsam kommentar.
Innan han traskade vidare frågade han om jag hade några vänner, ja svarade jag och tittade frågande på honom. Då sa han Jaså!! 1 eller 2? och skrattade högt samtidigt som han stapplade vidare med sin käpp och gymbag på hjul.

När jag senare stötte på honom hade jag en av mina vänner med mig.
Se där ja!! sa han högt, Du hade ju en vän trots allt!
Jag kände att det var dags att försvara sig lite så jag frågade var alla hans vänner höll hus. Svaret jag fick på den frågan var att han och hans fru hade varit gifta i 67 år.....eller 62 år, han var inte riktigt säker.


Ruggigt skön farbror. Han ska absolut bli min nya gymkompis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar