fredag 12 mars 2010

Gårdagen

Att bo i ett relativt exklusivt skidområde med en tight budget leder ibland till att när man besöker storstan och har tillgång till olika snabbmatskedjor får man idén att äta upp sig ordentligt. Detta ledde igår till att vi tre hungriga grabbar som åkt till Insbruck för att hämta upp en god vän började lunchen med en riktigt vacker kebabtallrik på kebapkung för att sedan käka en meny på burgerking mitt val var ett sexpack hotwings.
Efter den lilla nätta lunchen bar det iväg till flygplatsen. Det tog oss en halvtimme att få ut bilen ur p-garaget efter som att vi inte lyckades betala p-avgiften. När jag sen skulle hitta till destinationen i tidernas virrigaste stad hade all min hjärn-kapacitet gått ner i magen för att smälta lunchen och åkturen resulterade i flertalet nämnvärda incidenter:

1. Jag lyckades 3 gånger lägga i backen när jag skulle lägga i ettan för att köra framåt i bilköer.
2. Jag körde i fel riktning mot trafiken, och då menar jag inte mot enkelriktat utan verkligen på fel sida vägen, mot trafiken.
3. Efter dessa incidenter var bilens ägare som för närvarande satt i baksätet så mentalt nedbruten av oro för sitt och bilens liv att han spände på ipod-lurarna och bara blundade tills dess att vi var framme på flygplatsen.

När vi efter stoppet på flygplatsen var ute på motorvägen igen kunde tre mätta, bakfulla killar slappna av ordentligt men inte utan att lida av dagens tidigare drag. Om man på tom mage krökar stenhårt tills morgonen gryr och sedan äter en dubbel-lunch dagen efter kan magen jämföras med sånt där socker-godis man åt när man var liten som smattrade som tusan på tungan.
Stackars den saten vi hämtade på flygplatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar