fredag 12 mars 2010

Nattens Britter

Som säsongare här i alperna är det inte bara den ekonomiska högerskon som klämmer. Det är även den vänstra, för det är där veckoturisterna inte ryms. Danskjävlar på snowblades i jeans, norskar i moncler-jackor och dessa förbannade britter...

Denna veckan har vi oturen att ha ett gäng britter i lägenheten ovanför. Eftersom att alla vi i källaren och tjejerna snett ovanför är som en stor familj så spenderar vi mycket tid i varandras lägenheter. I natt kl 4 låg jag o sov i tjejernas lägenhet och vaknade av att två helt och hållet okända män stod och tittade på mig där jag låg halvnaken under täcket. När jag i mitt yrvakna tillstånd har fastställt att det är engelska de pratar så säger jag "Watta Fuack!?!?!?!" då stormar dessa gentlemän i 40-års åldern ut ur våran lägenhet. Innan vi som tidigare sov i lägenheten hunnit fastställa vad det är som har hänt så hör vi ett jäkla dundrande i hallen och en ny herre stormar in. Livrädda som vi låg under våra tecken försökte vi få ett grepp om situationen.

Jag lyckades fastställa att det var en kraftigt berusad främmande man i lägenheten.

Han fumlar runt en stund o stapplar sedan fram till den ända tomma sängen. Vi försöker till en början förklara att idioten är i fel lägenhet. Han svarar med en viss berusad ton att han äger huset och eftersom det fanns en ledig säng hos oss så kunde han inte finna några problem med att han skulle sova där. Jag och min vän i sängen bredvid bestämmer oss att ta tag i situationen.

Vi närmar oss sängen iförda kalsonger och försöker få honom ut ur den ca 30m2 stora lägenheten. Det ända vi får till svar är "Don´t fakkin touach meeeeie" med en brutal brittisk accent. Då gör adrenalinet sitt och jag skriker "GET THE FUCK OUT OF HERE!!!"
Då kilade han sicksack ut genom dörren.

godnatt då sa vi o somna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar