onsdag 20 oktober 2010

Hål i huvudet


Här om dan när jag var och handlade med en kollega så jag något rent av fascinerande .
När jag parkerar min "miljöbovs-lexus" så gungar en audi till i fickan framför mig. Från andra hållet har en typisk amerikansk bil backat rakt in i den fina europeiska bilen. Smällen från krocken var absolut märkbar, speciellt om man sitter i bilen. Föraren låtsades som ingenting och körde runt parkeringen för att nå utfarten. När bilen passerar mig som bara står och stirrar, ser jag att föraren har en sådandär piratlapp för ena ögat. Jaha tänkte jag det va väl inte så otippat kanske. Då vänder tanten på huvudet och jag ser det andra ögat. Eller där det andra ögat en gång suttit, i dess plats såg det ut att vara endast ett stort svart hål när jag först såg det. Sen såg jag att det nog visst var ett grått öga där ändå.

Det såg minst sagt inte alls friskt ut, inte det minsta.

Att alla kör bil i USA vet man väl redan men att alla får köra bil, i vilket tillstånd de än är i visste jag inte....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar